
Дізнатись нове – навіщо вам треба технічна графіка?
3 Жовтня, 2023
Технічна графіка постійно розвивається в епоху цифрових технологій та науково-технічного прогресу суспільства. В багатьох країнах та регіонах – час від часу відбуваються, як процеси удосконалення, розвитку, так і інтеграції, генерації і відкриття нових форм і функцій застосування та опрактичнення технічної графіки. Технічна графіка є і лишається досить обширним предметом зайнятості людини і суспільства від якої залежить, як рівень розвитку суспільства, так і структура економічних й суспільних відносин, укладу життя та побуту, праці й освіти. Реальна технічна графіка пересікається з множиною специфік народного господарства, соціальної сфери, екології, дизайну та низки предметів і галузей освіти, через що – досить важко станадртизувати в глобальних межах її до певних єдиних норм і правил.
В наш час, станом на 20-роки ХХІ-ст, в Україні та Європи – сформувалось і є доступними такі стандарти інтерпретації і ведення Технічної Графіки, які об’єднуються в категорії: ГОСТ/ДСТУ–подібних, ISO–подібних, ANSI–подібних, EN–подібних та DIN–подібних. У багатьох випадках методика та технологія забезпечення даних стандартів є багато в чому подібною та конвертованою, втім вони також містять низку відмінностей у аспектах метрології та стандартизації, системи мір, підходів до процесу виконання та вимог щодо графічних робіт технічного напряму – через що, вимагають окремого вивчення та напрацювань для формування фахівців, що виконують кваліфіковану роботу як проектування, конструювання, створення проектної і конструкторської документації, підготовки, організації, забезпечення та контролю виробництва і сервісу, так і супутніх процесів: менеджменту, маркетингу, аудиту, логістики, адміністрування, підприємництва, дизайну, освіти й науки, ретейлу… що звісно впливає на кінцеві цілі, критерії і якість їх досягнення, вартість робіт і товарів, послуг, тощо.
В даний час технічна графіка має певні ступені законодавчо затверджених стандартів свого генезису, втім новітні потреби різних ординат життя формують новизну в якій тільки експериментальним і новаторським шляхом формуються критерії і відбувається калібрування параметрів якісної і кількісної оцінки відповідності задоволення вимог і рішення проблем – так новітніми напрямами є:
– 4-D або чотиривимірна ізохронологічна графіка, яка працює, як з реальним так і віртуальним простором так і часом, наприклад в комп’ютерних іграх, чи симуляціях релятивіських процесів, явищ мікровсесвіту, реалізує квантові моделі невизначних станів матерії, тощо;
– проактивна додаткова реальність – технічна графіка, що за допомогою спеціалізованих пристроїв накладає 2/3-вимірні моделі деталей, вузлів, збірок, машин, механізмів на реальну картину світосприйняття та дозволяє виконувати діагностику, обслуговування, моніторинг, сервіс, освіту, виробництво зі значно вищою якістю і меншими витратами часу;
– поліметричні обчислення надскладних (для сучасності) космогенних структур – бран;
– симуляція ходу неоднозначних квантових і променевих явищ у проектуванні, як термоядерного устаткування енерго-генерації так і процесів обчислення;
– інтеграція людиноподібного сприйняття та штучного інтелекту в обробці графіки;
– візуалізація процесів і предметів виробництва, сервісу, дизайну, освіти, культури, як хобі так і мистецького, комерційного й суспільного спрямування;
– Дерутинізація, фасильність, дивергенція творчого й індивідуального технічно–графічного процесу конструювання і проектування, розрахунків та аналітики, стадій повноцінних проектних робіт;
– Симуляція хімічних, хіміко–органічних та біологічних процесів життя, тобто відкриття нових сполук, ліків, вакцин, вдосконалення генетики (ГМО), штучна еволюція, штучна силекція, тощо…

Загалом це лише вкрай поверхневий перелік перспектив і тенденцій напрямів розвитку сучасної технічної графіки, які вже є реальними і при цьому вкрай потрібними і дивними для типового спостерігача. Природа нашого світу є такою, що ми – є і є для певного руху, перетворень описаних формами і формулами, як в природі людини та суспільства, так і енерго–інформаційному вимірі, тож не дивно що робота з формами, якими переймається технічна графіка є актуальної і живою, прогресуючою зараз. Тут також слід відмітити те, що в більшості типових випадків – людство сприймає, мислить та оперує інтуїтивними класичним розумінням і прикладами геометричних фігур і правил – Евклідовою геометрією, тобто набором простих базових аксіом і правил відомих із 6/7-класу школи. В той же час, існує та ж нелінійна математика, не Евклідова геометрія і топологія, алогізми та одіози в яких не діють класичні правила, норми, уявлення і відповідно сприйняття, аж до перевершення ентропії – втім це відомо в кращому випадку 1/100 осіб і то поверхнево, не професійно, тож людство досить слабо володіє як цим знаннями так і уміннями щодо роботи з неЕвклідовою геометрією, втім це не означає що даний напрям не є потрібним чи не актуальним.
Типова, здорова особистість завжди працює з формами і їх функціями як в освіті, побуті, культурі самовираження і розвитку, науці та праці так і інших сферах, ординатах і галузях життя, тож не дивно, що майже 90% інформації ми отримуємо і опрацьовуємо на основі візуальних вражень і процесів мислення.
Так само, як уміння і здатність спілкуватись 2-ма мовами і більше – додає людині +10iQ за кожну мову, так уміння графічно мислити і вирішувати проблеми – лише посилює людський інтелект і якості. Втім у реальному житті, багатьом людям – досить важко оволодіти геометричними предметами, методами, технологіями роботи, аналітики, мислення, творчості на рівні доброякісності, тому ми маємо досить повільний науково-технічний розвиток. Після вдалого оволодіння графічним мисленням і практикою – людину чекає ще одна вагома проблема – низька пропускна здатність органів відтворення графіки, так, наприклад – для вирішення графічної задачі з шкільного предмету геометрії – здібним учням потрібно 10..15 секунд на логічну побудову та 10..15 хв на практичне вербальне написання і зображення, від руки звісно, тобто уже тут ви помічаєте, що вивід графічного образу через моторику рук – потребує в 50..100 разів більше часу ніж рішення задачі мозком. Ще більше часу на виведення інформації – починають потребувати професійні рішення графічних задач, які людині трапляються за фахом: формування конструкторської документації інженером, активне цифрове проектування розробником–проектантом, візуалізація думки дизайнера то в ескізі то в технічному завданні, які окрім того що забирають по 1..2 години з життя на нескладні проблеми/завдання/задачі – можуть ще бути відхилені чи доповнені і потребувати або переробки, або вдосконалення або початку заново, що при реальній затраті 10..15 хв. активного мозкового часу на мислення і рішення – перетворюється в 8..12 годинну робочу добу ручної реалізації до успішного фіналу. Іще раз зауважимо, що це для 1 простої деталі/виробу! А як бути з інновацією, винаходом, що попри методи проектування потребує роки праці.
Що робити коли ви маєте нарис проекту де таких деталей 100 чи 10’000 чи більше? – Саме для цього людство застосовує цифрові технології в графічно-розрахунковому проектуванні, дисципліни по яким цьому навчають називає – Інженерною Комп’ютерною Графікою (ІКГ), або Технічною КГ, Основи Креслення та фундаментальна – Нарисна Геометрія; а програмні продукти – Системи Активного Проектування, скорочено – САПр. САПр дозволяє підвищити продуктивність, ефективність та точність праці, оцифрувати і векторизувати Інженерно–Технічну Графіку, поставити конструювання та проектування на потік до якого може долучатись множина спеціалістів, кожен з яких відповідає за певну ділянку етапів і процесів проектування: укладання, організацію, виконання, контроль, розрахунок, менеджмент, СЕО, тощо… тобто таким чином проект стає певним живим організмом в стадіях як зародження так і розвитку, народження, буття, перетворень…
Зауважимо також що в пересічному конструюванні, проектуванні, інженерії – нині застосовують такі САПр як: проросійський і досі актуальний Компас 3D, Solidworks та заміщаючий компас західний – AutoCAD, який відрізняється дещо іншими принципами, методами, функціями ISO/EN/ANSI–орієнтирами на відміну від звичних ДСТУ/ГОСТ і роботі по ЄСКД.
Якщо ви маєте бажання працювати за інженерним і технологічним фахом, маєте хобі або ентузіазм до інженерної і справи і суміщаєте, наприклад це з підприємництвом, комерцією, соціальним проектуванням – радимо вам першочергово освоїти АБО Компас АБО AutoCAD, та другорядно – SolidWorks, що відкриє для вас нові можливості і стане опорою формування цінних робіт і пропозицій.
Тріо, К3D+AC+SW – це своєрідна Біблія/Коран/Веди інженера, технолога, майстра… і хоч те, як може скластись доля після їх освоєння – велика множина випадковостей і обставин в сумісності з нашим «Я» – ви матимете здатність мислити технічно, технологічно, науково – ви матимете опору в діях.
В останній час з’являються низки якісного САПр–софту, застосування якого на виробництві, в підприємництві, соціально–гуманітарному секторі, охороні природи і здоров’я – дозволяє реалізувати вищі доступні цінності, тому освоєння певних програмних продуктів в наш час, паралельно основним САПр – дозволяє розкрити крила і міцно піднятись у вирішенні проблем, потреб, питань на новий рівень. Так наприклад самоосвоєння роботи в Laser GRBL + BenBOX + LibreCAD + InkScape = відкриває шлях до технічної і художньо–декоративної творчості, реверсивної інженерії, інноватики в Лазерному гравіюванні.
Освоєння ПРО100 + Cutting 2D + SketchUp + ArtCAM + Базис–Мебляр = дозволяють перейти від індивідуального до масового Х–серійного виробництва меблів і столярних цінностей різноманітної складності і конфігурації, тощо.
Все це тут до того, що програмні засоби є інформаційними інструментами проектування і так само, як зварювальним апаратом не поєднати дерево – існують різні інструменти для низки проблем.
На пошуки новизни потрібен час, кошти, розум, досвід і досить часто дана робота має певні методичні нариси, тож слідкуйте за нашим сайтом і долучайтесь до взаємо розвитку. Ми перетворюємо накопичену інформацію й досвід в зручні і доступні форми подачі матеріал, аби наші користувачі могли розвиватись та орієнтуватись в сучасному бурхливому інфо-суспільстві. Ваш TechNAR.com.ua.
